PAGE SLIDER 1

عصاره حیات بخش و افزایش دهنده رشد

۲

محصولی از دل طبیعت

PAGE SLIDER 3

محصول کشور ژاپن

logo2

عصاره حیات بخش و افزایش دهنده رشد

کاملاً ارگانیک و موثر در کلیه گیاهان

محصول کشور ژاپن

اچ بی ۱۰۱ چیست؟

اچ بی ۱۰۱ عصاره ایست که توسط متخصصین و دانشمندان ژاپنی پس از سال ها تحقیقات، از تجزیه و استخراج عناصر موجود در گیاهانی نظیر سدروس، کاج، سرو، بارهنگ، موز و مشابه آنها که دارای طول عمر و مقاومت بالایی هستند بدست آمده است.

اچ بی ۱۰۱ طبق آخرین نتایج و تحقیقات عامل مؤثری در بهبود رشد بوده و محصولات را تا ۳۰ درصد افزایش می دهد.

اچ بی ۱۰۱ که در زمان های گذشته در معالجه برخی بیماری های انسانی از آن استفاده می شده است، هیچ گونه اثر سوئی بر روی انسان و حیوان نداشته و ۱۰۰ درصد عاری از هرگونه مواد شیمیایی می باشد

تجزیه مواد معدنی اچ بی ۱۰۱

  • سدیم= ۱۵۵/۳ میلی گرم در گالن
  • کلسیم= ۱۲۵ میلی گرم در گالن
  • آهن= ۶/۸ میلی گرم در گالن
  • منیزیم= ۱۲/۵ میلی گرم در گالن
  • سیلیس= ۲۸ میلی گرم در گالن
  • کادمیم= صفر
  • آرسنیک= صفر

سمیت اچ بی ۱۰۱

  • LD 50 = 60 gr/kg است، که معنی آن غیر سمی بودن اچ بی ۱۰۱ می باشد و در مصرف طولانی مدت هیچگونه اثر سوئی بر انسان، حیوان و گیاه ندارد

تاثیر اچ بی ۱۰۱ بر خاک

  • اچ بی ۱۰۱ با پایین آوردن PH خاک جذب مواد مغذی را برای ریشه آسانتر ساخته، تأثیرات باران های اسیدی و کشتهای پی در پی را خنثی می سازد.

PH در اچ بی ۱۰۱

  • در محلول غلیظ شده PH=4 و در محلول رقیق شده یک در هزار PH=6/5 می باشد

چگونگی اثر اچ بی ۱۰۱ در گیاهان

  • هنگامیکه اچ بی ۱۰۱ بر روی برگها قرار میگیرد باعث میگردد جذب مواد مغذی با سهولت و سرعت بیشتری انجام پذیرد و از طریق یون های کلسیم و سدیم اچ بی ۱۰۱ مواد مغذی بیشتری به برگ انتقال یافته و در نتیجه فتوسنتز در برگ تشدید می گردد که نشان ظاهری آن قوی و سبز تر شدن برگها میباشد. همچنین اچ بی ۱۰۱ که دارای یون های معدنی متفاوتی میباشد فعالیت میکرو ارگانیسم ها در ساقه و ریشه را افزایش میدهد و موجب جذب مواد لازم و ایجاد بالانس مطلوب و در نتیجه استحکام ساقه و ریشه و انتقال بهتر مواد مغذی خام به برگها گردیده و برگشت سریع مواد پرورده شده به ساقه و ریشه را موجب میگردد که این عمل باعث افزایش ذخیره موادی چون نشاسته و گلوکز در گیاه میشود.

اختلاط اچ بی ۱۰۱ با سایر مواد

  • اچ بی ۱۰۱ به راحتی به سایر مواد مصرفی گیاهان قابلیت اختلاط داشته و هیچگونه واکنشی نخواهد داشت.

تولیدکنندگان ژاپنی این محصول اذعان دارند که این ماده در همه موارد اثرات بسیار مفیدی داشته و با افزایش قدرت جذب فقط و فقط به صورت طبیعی باعث تغییرات چشمگیر در کیفیت و کمییت محصولات خواهد شد.

نحوه استفاده اچ بی ۱۰۱ در کلیه صیفی جات و سبزیجات

کلیه صیفی جات و سبزیجات نظیر: خیار، گوجه فرنگی، طالبی، خربزه، هندوانه، توت فرنگی، کدو، بادمجان، فلفل، قارچ، هویج، شلغم، سیب زمینی، پیاز، چغندر قند، ریحان، نعنا، خرفه، شوید، استفناج، تره، جعفری، کاهو و غیره.

  • محلول پاشی در مزرعه:

در آبِ آبیاری با دوز ۱ در ۱۰۰۰ و محلول پاشی با دوز ۱ در ۱۰۰۰ هفته ایی ۱ بار تا ماهی بار

  • مصرف در خزانه

قبل از نشاء ریشه را در محلول ۱ در ۳۰۰۰ به مدت ۵ ثانیه نگاه داشته و بعداً به زمین اصلی وارد کنید.

  • خیساندن بذر

در آب به دوز ۱ در ۱۰۰۰ به مدت ۱۲ ساعت.

  • برای تقویت خاک

در آبِ آبیاری با دوز ۱ در ۱۰۰۰ از ۱ تا ۳ بار در طول دوره کشت.

نحوه استفاده اچ بی ۱۰۱ در غلات و دانه های روغنی

غلات و دانه های روغنی نظیر: برنج، گندم، جو، چاودار، لوبیا، باقلا، کلزا، ذرت، سویا، پنبه، کنجد، آفتاب گردان و غیره.

  • محلول پاشی در مزرعه

با دوز ۱ در ۱۰.۰۰۰ روی برگها از ۲ تا ۵ بار نتیجه مناسبی دارد.

  • مصرف در خزانه

با دوز ۱ در ۳۰۰۰ به صورت آبپاشی هفته ایی ۱ بار و جمعاً ۳ بار.

  • خیساندن بذر

با دوز ۱ در ۳۰۰۰ به مدت۱ تا ۳ ساعت با توجه به نوع بذر.

  • برای تقویت خاک

محلول در آب آبیاری با دوز ۱ در ۵۰۰۰ از ۱ تا ۳ بار در طول دوره کشت.

نحوه استفاده اچ بی ۱۰۱ در کلیه درختان مثمره

درختان مثمر نظیر: پسته، گردو، انبه، انگور، انار، گلابی، سیب، مرکبات، کیوی، زیتون، نخل، شلیل، گیلاس، آلبالو، خرمالو، انجیر، به، سنجد و غیره.

  • بعد از برداشت میوه با دوز ۱ در ۵۰۰۰ ماهی یکبار و با همان دوز در آبِ آبیاری و همچنین قبل از برداشت محصول محلول پاشی روی برگها ماهی دوبار.

نحوه استفاده اچ بی ۱۰۱ در کلیه درختان غیر مثمره

درختان غیر مثمره نظیر: چنار، صنوبر، افرا، بلوط، کاج، سرو، بید، نارون و غیره.

  • درآبِ آبیاری و محلول پاشی روی برگها با دوز ۱ در ۱۰.۰۰۰ ماهی دوبار.

نحوه استفاده اچ بی ۱۰۱ در انواع گلهای شاخه بریده، آپارتمانی و درختچه های زینتی

انواع گلهای شاخه بریده، آپارتمانی و درختچه های زینتی نظیر: لیلیوم، رز، مریم، گلایل، ارکیده، ژربیرا، نرگس، زنبق، داوودی، کوکب، بنفشه، لاله، مارگریت، بید برفی، آسترومریا، آنتریوم، استرازیا، بنجامین، حسن یوسف، کاغذی، فیکوس، بامبو، دیفن باخیا، دراسنا، کنتیا، پاپیتال، فنیکس، سرخس، اطلسی، بنفشه آفریقایی و غیره.

    • محلول پاشی روی برگ ها و گل ها

در آبِ آبیاری با دوز ۱ در ۱۰۰۰ هر سه روز یکبار .

    • برای تقویت خاک

محلول در آبِ آبیاری با دوز ۱ در ۳۰۰۰ هفته ایی یکبار.

نحوه استفاده اچ بی ۱۰۱ در انواع گونه ها ی چای و چمن

  • با دوز ۱ در ۱۰.۰۰۰ روی برگها از ۲ تا ۵ بار نتیجه مناسبی دارد بسته به نوع گیاه مجاز است با دوز ۲۰ درصد جهت مصرف در ربع هکتار تا ۵ بار (استفاده از هواپیما نتیجه بهتری عاید میسازد) ۱ تا ۲ بار در ماه.

نحوه استفاده اچ بی ۱۰۱ در درختان مریض و در حال خشک شدن و بوته های سرمازده

    • برای درختان مریض که در حال خشک شدن هستند محلول آب و اچ بی ۱۰۱ با دوز ۱ در ۵۰ به وسیله سرنگ در سوراخی که با زاویه ۴۵ درجه نزدیک به ریشه در تنه ایجاد شده است، می تواند مفید فایده قرار گیرد.

مزایای استفاده از اچ بی ۱۰۱

۱-افزایش‌ رشد و ایجاد مقاومت در گیاهان

۲-کاملاً طبیعی و بدون ضرر برای انسان، حیوان و خاک

۳-افزایش استقامت ساقه در گیاهان

۴-جلوگیری از تنش گیاه در برابر سرمای شدید

۵-جلوگیری از ریزش گل و محصول در گیاهان

۶-افزایش ماندگاری گل‌های شاخه بریده

۷-افزایش رشد و شادابی گل‌های زینتی و آپارتمانی

۸-افزایش درخشندگی و خوشفرمی گل‌ها، برگ‌ها و میوه‌ها

۹-دورکننده حشرات و قارچ‌های مضر از گیاهان

۱۰-افزایش سرعت جوانه‌زنی و رشد گیاهان

۱۱-بهبود طعم محصول درختان میوه

آیا اچ بی ۱۰۱ وضعیت خاک را بهبود می بخشد؟

خاک باید نرم ( بدون کلوخه) و حاوی تعادل مناسبی از آب و هوا بوده و از زه کشی مناسبی برای خارج نمودن آب اضافی ناشی از بارندگی و یا آبیاری باشد. همچنین باید بتواند رطوبت مناسبی را در خود نگه دارد ، حتی در روزهای آفتابی. چنانچه PH زیر هفت را نیز داشته باشد، جذب مواد مغذی را توسط ریشه آسانتر میسازد.

به هرحال وجود مقادیر کافی باکتریهای هوازی که نقش مبدل مواد مغذیه غیر قابل حل در آب را  دارد، بسیار مفید است،بنابراین باران های اسیدی (که در مناطق صنعتی غالباً پیش میاید)، مصرف مواد شیمیائی و بهره برداری پی در پی از خاک میتواند آنرا از حاصلخیزی خارج سازد، در این شرایط اچ بی ۱۰۱ میتواند تا حد بسیاری این نواقص را جبران نماید و حاصلخیزی خاک را حفظ کند.

اچ بی ۱۰۱ چگونه روی ساقه ها و ریشه ها اثر می کند؟

نقش اصلی ریشه و ساقه گیاهی جذب و انتقال آب و سایر مواد مغذیه است.برگهای سالم بستگی به ریشه های سالم دارد. آب و مواد معدنی بویژه کلسیم برای نمو برگها و ریشه ها ضروری است اما بسیاری از مواد معدنی به فرم جامد خود قابل جذب سیستم گیاهی نیستند .

این مواد معدنی مجبورند به حالت یونی تبدیل گردند تا به آسانی از طریق ریشه ها جذب گردند و این عمل توسیط میکرو ارگانیزم هائی که در خاک زندگی می کنند صورت می گیرد.حال با استفاده از اچ بی ۱۰۱ که خود محتوی عناصر معدنی یونی هست فعالیت این میکرو ارگانیسم ها افزایش پیدا می کند و اتفاق ضامن توازن ضروری عناصر معدنی می باشد. و نتیجه آن سیستم ریشه ای قوی،ظرفیت بالای نگهداری مقادیر کافی منابع انرژی همچون گلوکز است. علاوه بر این عناصر یونی ضروری، اچ بی ۱۰۱ حاوی مقادیر قابل توجهی از متابولیت saponin می باشد که با استفاده از اکسیژن میکرو ارگانیسم ها را مجددا تهیه می کند.

ساقه ها راه هائی هستند که مواد معدنی از طریق آنها بین برگها و ریشه ها جا به جا می شوند و ساقه ها همچنین به مثابه ستون فقرات گیاه می باشند و برای اینکار غشاء سلولی سختی مورد نیاز است و سلولهای سالم و تغذیه کافی در نتیجه توزیع آرام کربوهیدرات ها است که اینکار برای استحکام غشاهای سلولی ضروری است با ورود اچ بی ۱۰۱ جریان مواد غذائی از برگها به ریشه ها به حداکثر می رسد که در سلامتی و رشد ساقه موثر است.

اثر اچ بی ۱۰۱ بر روی برگها چگونه است؟

گیاهان برای رشد نیازمند نور خورشید ،هوا (دی اکسید کربن و اکسیژن) ، آب و خاک (مواد معدنی و میکرو المنت ها) می باشند. اگر توازن دقیق این عناصر به هم بخورد رشد کاهش می یابد و یا متوقف می گردد.

نور خورشید و دی اکسید کربن از طریق برگها جذب سیستم گیاهی گردیده یعنی جائیکه با عمل فتوسنتز گلوکز و سایر مواد مغذی ضروری برای حیات تولید می گردد.

وقتی که اچ بی ۱۰۱ بر روی گیاه محلول پاشی می شود یا اینکه به خاک داده می شود گیاه مواد غذائی مورد نیاز را از خاک جذب می کند این مواد مغذیه با یونهای کلسیم و سدیم محلول اچ بی ۱۰۱ ترکیب شده و جذب سلولهای برگی می شوند واز این طریق باعث استحکام سلولها می گردد و در نتیجه بازده فتوسنتزی افزایش می یابد. این عمل منجر به گیاهانی با برگهای سبز تر ،قویتر و سالمتر می گردد.

آیا اچ بی ۱۰۱ یک کود است؟

این محصول نه یک ماده شیمیائی کشاورزی است و نه یک کود، بلکه یک محلول کاملا طبیعی و پشتیبان گیاهِ سالم می باشد بنابراین اچ بی ۱۰۱ یک احیاءکننده و افزایش دهنده رشد گیاه می باشد.

۴۹ پاسخ
  1. hossein
    hossein گفته:

    با سلام . حدود یک ماه است که با این محصول آشنا شدم . آن را خریداری و استفاده کرده ام . با توجه به اینکه اب و هوای منطقه بوشهردر تابستان بسیار گرم (در تیرماه تا ۴۸ درجه و رطوبت به ۹۰%میرسد) لطفا در خصوص استفاده از آن در فصول سال با دماهای متفاوت توضیح بفرمایید.

    پاسخ
    • HB101
      HB101 گفته:

      ضمن عرض سلام
      اچ بی ۱۰۱ عصاره ایی ۱۰۰ درصد گیاهی ست، هیچ کونه آثار نامطلوبی برای محصولات مختلف ندارد. به همین دلیل شما با توجه به نیاز آبیاری گیاهان مختلف میتوانید این عصاره را هم به آب آبیاری اضافه کرده و منافع آن بهره مند گردید.
      در صورت هرگونه سوال با شماره های شرکت سلسبیل خاورمیانه تماس حاصل فرمایید.

      پاسخ
  2. عباس
    عباس گفته:

    سلام
    این دوز مصرف که نوشتید گنگ هستش ۱ در ۳۰۰۰ چه معنی میده؟ ساده تر بنویسد اسم واحد هم درج کنید تا سردرگم نشیم.

    یک در ۳۰۰۰ یعنی یک لیتر در ۳۰۰۰ لیتر؟

    اگه برات امکان داره واحد ها رو در یک لیتر بنویسید.
    ممنون شاد باشید.

    پاسخ
    • HB101
      HB101 گفته:

      سلام
      بله، دقیقاً به معنای استفاده یک لیتر در ۳۰۰۰ لیتر است.
      یا به عبارتی یک سی سی در ۳ لیتر آب، که با کمک کالیبره کردن مصرف آب به صورت محلول پاشی، میتوانید مقدار مصرف در کل مساحت زیر کشت را به دست بیاورید.
      موفق باشید

      پاسخ
  3. مازیار
    مازیار گفته:

    سلام روی محصول نوشته ۱ قطره در ۱ لیتر اب ترکیب شود اما در سایت شما و سایت تولید کننده خارجی محصول نوشته شده دوز ۱ در ۱۰۰۰ که میشه ۱ سی سی در ۱ لیتر برای محلول پاشی ممکن است توضیح دهید کدام درست است؟ ممنون میشم

    پاسخ
    • HB101
      HB101 گفته:

      سلام
      دوز مصرف یک قطره در یک لیتر آب با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی کشور ژاپن هست، در مناطق مختلف و بر اساس محصولات مختلف دوز های مصرف متفاوتی توصیه میشود،ولی با توجه به شرایط اقلیمی ایران و بررسی های کارشناسان فنی شرکت، بهترین دوز مصرف در ایران بین یک در ۱۰۰۰ تا ۱ در ۳۰۰۰ میباشد.
      یک در ۱۰۰۰ به معنای یک سی سی در یک لیتر آب میباشد و یک در ۳۰۰۰ هم به معنای یک سی سی در ۳ لیتر آب میباشد

      پاسخ
  4. مصطفی
    مصطفی گفته:

    سلام .اول اینکه ممکنه خرید آنلاین رو هم اضافه کنید به سایتتون. و دوم چند تصویر از قبل و بعد استفاده بزارید لطفا. ممنون

    پاسخ
  5. علیرضا
    علیرضا گفته:

    سلام جهت خرید چه روشی را باید به کار بگیریم و اگر خرید کنیم چه مدت زمان رسیدن کود به دستمان زمان میبره و یا دفتر فروش در تهران کجاست که مستقیم خدمت برسیم

    پاسخ
  6. محمد
    محمد گفته:

    سلام
    ما به همراه یک گروه از متخصصین حوزه وب گروه
    تلگرامی جامعه وبمستران ایران را لانچ کردیم.

    با توجه به اینکه شما هم
    در این زمینه فعال هستید خوشحال
    می شیم به ما بپیوندید تا تعاملات مفیدی باهم داشته باشیم
    لینک گروه خدمتتون
    https://t.me/joinchat/DBhKUBJE3gUMxzABig66Ig

    پاسخ
  7. جنتى
    جنتى گفته:

    سلام و عرض ادب
    من میخوام این کود رو بخرم واقعا عالى بود یکبار که استفاده کردم. لطفا بگویید چگونه میتوانم بخرم ؟

    پاسخ
  8. علی
    علی گفته:

    با سلام روی محصول یک قطره در ۱ لیتر آب نوشته در حالیکه شما حدود ۱ سی سی در یک لیتر آب رو توصیه میکنید. میشه یه کم بیشتر توضیح بدین ممنونم

    پاسخ
  9. محمد سیاحی
    محمد سیاحی گفته:

    سلام
    روی محصول نوشته ۱قطره در ۱لیتر آب
    و شما می فرمایید که با شرایط ایران ۱ سی سی در ۳ لیتر آب
    مگر ۱ سی سی ۲۰ تا ۳۰ قطره نیست؟
    حالا ما بر حسب سی سی عمل کنیم یا قطره؟

    پاسخ
  10. عبدالکریم عیناوی
    عبدالکریم عیناوی گفته:

    سلام ، روی بسته ی HB به انگلیسی نوشته یک قطره به یک لیتر آب اضافه شود . چرا شما می گویید یک سی سی به یک لیتر اضافه شود؟در حالیکه هر سی سی حدود بیست قطره است . با تشکر عیناوی

    پاسخ
  11. Farhad
    Farhad گفته:

    عالییییییییییییییه این ژاپنی ها مخ ندارن که ابر کامپیوترن .هر کدومشون یه انیشتین و یه بوعلی سینا و عطار نیشابوری ن (معروف به عطار خراسانی)
    فقط یه خرده قیمتش بالاست یه بطری کوچیکش حدود یه دلار قیمتشه که تو ایران با این اوضاع گرونی ارز .کشاورزا و گلخونه داران و دوستداران گل و گیاه هزینه سنگینی رو متحمل میشن .تازه این یه موردشه دیگه از قیمت های گل و گیاه و بذر و آب و …..دیگه وا ویلا

    پاسخ
  12. محمدرضا کاظمی
    محمدرضا کاظمی گفته:

    سلام.حدودا ۲ ساله که از اچ بی ۱۰۱ برای کاکتوسهام استفاده میکنم.هم براب کاشت بذر،خزانه کاکتوس،قبل از پیوند برای پایه،رشد کاکتوس،جوانه زنی و ….. نتیجه رشد،جوانه زنی،افزایش پاجوش و تنه جوش،درصد بالای گرفتن پیوند و حتی بالا رفتن قوه نامیه بذر،حیرت انگیزه.به خیلی از همکاران معرفی کردم.اما صرفا با آزمون و خطا پیش رفتم.بهترین دز مصرفی و فاصله زمانی استفاده از این معحزه حیات رو برای کاکتوس بفرمایید بینهایت متشکر و ممنون میشم.

    پاسخ
  13. سیدامین میرحسینی
    سیدامین میرحسینی گفته:

    سلام
    ببخشید چندتا سوال برام پیش امده:
    ۱- در خصوص این محلول چیزی راجب به گیاهان کاکتوسی مثل دراگون فروت ،اپونتیا و آلوورا چیزی نگفته ،یعنی به این گونه از گیاهان نباید بدیم اگر میشود داد طریقه مصرف در این گیاهان چگونه است؟
    ۲- بعد در شرایط آب وهوای ایران ۱ccدر۳litr آب کمی زیاد نیست موقع محلول پاشی در گلدان روی برگها و ساقه ها بهشون آسیب وارد نمیکنه و باعث خشک شدن گیاه نمیشه ؟
    ۳- خاک بعضی گیاهان مثل آلوورا و کاکتوسهای ذکر شده در سوال ۱ باید ph بالای ۵ باشه این آسیب وارد نمیکنه و خاک رو ضعیف نمیکنه ؟
    ۴- برای هر درخت در باغچه مثل مرکبات و زیتون و انار و سیب درختی چجوری باید بدیم (بصورت آبیاری بگید) و در چه فصلی و هر چند وقت یکبار چند cc در چند litr آب ؟
    ممنون میشم به هر چهار سوال جواب دقیق و دقیق بدید سپاسگزار.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت وجود هرگونه سوال فنی

با شرکت سلسبیل خارمیانه در ارتباط باشید

Send us mail